تبلیغات
مرکز تخصصی مدیریت دانش - A Common KM Framework for the Government of Canada
  A Common KM Framework for the Government of Canada | کتاب .

Frid Framework™ for Enterprise Knowledge Management
Version 3.0

کتابی شامل مالب مفید، خصوصا در باب پیاده سازی مدیریت دانش و مراحل و اجزای پروژه های مدیریت دانش. همینطور بخش های دیگر که پیشنهاد می کنم آن را مشاهده نمایید.

Preface
The Canadian Institute of Knowledge Management (CIKM) believes that knowledge management (KM) is really knowledge-enabled business management. This practical and straightforward approach to KM is embodied within CIKM’s Frid Framework™ for Enterprise Knowledge Management. This document outlines the framework and provides a common-sense, business-focused approach to KM. The framework is flexible and enables organizations to implement only those components they need. Each of the framework’s constituent components delivers value; it is not necessary to implement the entire framework for organizations to appreciate the significant return on investment KM delivers. The framework’s architecture provides for both a top-down and bottom-up approach to implementation. In a best-case scenario, the framework is implemented according to the top-down approach laid out in this document. However, should this approach not be feasible, implementation of the KM Analysis Process (bottom-up approach) alone will generate value and start to implant knowledge engineering into organizational culture. The remainder of the framework can be implemented incrementally.
The framework is not intended to provide answers to all knowledge-management questions; rather, it is a practical beginning—a starting point that embodies the principles, rules, conventions, standards, values and procedures that will enable organizations to measure and manage their growing investments in the intangible corporate resources commonly referred to as Intellectual Assets. The Frid Framework™ is still evolving, and will likely continue to do so for many years. This document is intended to inspire additional critical thinking and debate, and encourage members of the knowledge management community to formalize an international organization to develop globally accepted KM standards—similar in nature to Generally Accepted Accounting Principles—that will provide common measurement across all industries.

Dr. Randy Frid

نوشته شده توسط س. محمد جلالی در 26 آذر 87، ساعت 02:54 ب.ظ
  مشاهده مطالب

صفحات:

تعداد کل صفحات: 0

بازگشت به صفحه اول

  30 مطلب آخر


Hirotaka Takeuchi and Ikujiro Nonaka - Video
همای دانش
Stanford University Courses, Online and Free: Spring 2012
مدیریت دانش، از حقیقت تا مُد سازمانی!
KM Papers Published in the International Conferences of the System Dynamics Society
Organizational Culture and Knowledge Management
فراخوان پایان نامه
IS KM dead?
تعریف دانش
پرسشنامه ابزاری در خدمت پژوهش یا هدف نهایی پژوهش؟
نظر سنجی یکسال گذشته در خصوص فعالیت های انجام شده مدیریت دانش در سازمان های ایرانی
Watson غولی که همه چیز می داند!
معرفی کتاب مدیریت جریان، یك نظریه فرآیندی از شركت دانش بنیان (مولفان: نوناكا، تویاما و هیراتا)
دانلود مقاله
مصاحبه با مدیر دانش کتابخانه Harvard Business School
تکاتی در باب ارسال مقالات
The 7th International Conference on Knowledge Management
Seven Types of Knowledge Loss in the Knowledge Capture Process
بررسی عوامل زمینه ساز مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر
آشنایی با یکی از معروف ترین نویسندگان مدیریت دانش
چالش‌های فراروی آینده مدیریت دانش در ایران
10 اشتباه بزرگ، رایج و شدیدا ایرانی... در مدیریت دانش!
نظر سنجی یکسال گذشته در خصوص تمایل به تبادل دانش
SharePoint collaboration for Apple
طراحی یک Knowledge Center
سلام...!
تعطیلی موقت سایت...
برگزاری كارگاه آموزشی دروس آموخته شده در پایان هر پروژه
استراتژی‌های انتقال تجارب
یکپارچه‌سازی پروژه‌ها با کمک مدیریت دانش

 



صفحه اول بلاگ  /  تماس با نویسنده


www.InsideKM.com
  Iranian Knowledge Management Center - Since 2006