تبلیغات
مرکز تخصصی مدیریت دانش - ORGANIZATIONAL SELF ASSESSMENT OF KNOWLEDGE MANAGEMENT MATURITY
  ORGANIZATIONAL SELF ASSESSMENT OF KNOWLEDGE MANAGEMENT MATURITY | مقاله .

ORGANIZATIONAL SELF ASSESSMENT OF KNOWLEDGE MANAGEMENT MATURITY

Abstract: Knowledge is a valuable corporate asset and must be properly managed. No generally accepted methodology exists for assessing the maturity of an organization with respect to the management of its knowledge resources. This paper develops and tests an instrument that organizations can use to self-assess their knowledge management maturity (KMM). Five levels of maturity are defined. These levels are conceptually derived from the broad framework of Carnegie Mellon’s Capability Maturity Model (CMM) for software engineering. However, unlike the CMM assessment that is largely factual, our KMM assessment is largely perceptual. The maturity levels and the assessment instrument were developed in concert with Intel Corporation. A two-stage pilot study was completed and the assessment was administered to a sample of knowledge workers in a large business unit within the company. Although the overall assessment methodology is still under development, the results of our survey indicate that self-assessment of knowledge management maturity is possible, and that this assessment provides valuable feedback for more effective use of knowledge assets.

Keywords: Knowledge management, knowledge management maturity, capability maturity model, key maturity areas


نوشته شده توسط س. محمد جلالی در 2 آذر 87، ساعت 04:42 ب.ظ
  مشاهده مطالب

صفحات:

تعداد کل صفحات: 0

بازگشت به صفحه اول

  30 مطلب آخر


Hirotaka Takeuchi and Ikujiro Nonaka - Video
همای دانش
Stanford University Courses, Online and Free: Spring 2012
مدیریت دانش، از حقیقت تا مُد سازمانی!
KM Papers Published in the International Conferences of the System Dynamics Society
Organizational Culture and Knowledge Management
فراخوان پایان نامه
IS KM dead?
تعریف دانش
پرسشنامه ابزاری در خدمت پژوهش یا هدف نهایی پژوهش؟
نظر سنجی یکسال گذشته در خصوص فعالیت های انجام شده مدیریت دانش در سازمان های ایرانی
Watson غولی که همه چیز می داند!
معرفی کتاب مدیریت جریان، یك نظریه فرآیندی از شركت دانش بنیان (مولفان: نوناكا، تویاما و هیراتا)
دانلود مقاله
مصاحبه با مدیر دانش کتابخانه Harvard Business School
تکاتی در باب ارسال مقالات
The 7th International Conference on Knowledge Management
Seven Types of Knowledge Loss in the Knowledge Capture Process
بررسی عوامل زمینه ساز مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر
آشنایی با یکی از معروف ترین نویسندگان مدیریت دانش
چالش‌های فراروی آینده مدیریت دانش در ایران
10 اشتباه بزرگ، رایج و شدیدا ایرانی... در مدیریت دانش!
نظر سنجی یکسال گذشته در خصوص تمایل به تبادل دانش
SharePoint collaboration for Apple
طراحی یک Knowledge Center
سلام...!
تعطیلی موقت سایت...
برگزاری كارگاه آموزشی دروس آموخته شده در پایان هر پروژه
استراتژی‌های انتقال تجارب
یکپارچه‌سازی پروژه‌ها با کمک مدیریت دانش

 



صفحه اول بلاگ  /  تماس با نویسنده


www.InsideKM.com
  Iranian Knowledge Management Center - Since 2006